EFT for forandring.
EFT for forandring.
10. mars 2017

EFT og stress.

Når du bruker EFT vil kroppens stresshormoner reduseres betraktelig

 Stress oppfattes av sinnet og føles i kroppen, mange av kroppens funksjoner påvirkes av stresset. Siden stress oppleves i både kropp og sinn er det godt å kunne bruke et verktøy som EFT som balanserer kroppens system. Studier viser at når vi tapper og snakker vil kroppens kortisol (stresshormon) nivå reduseres betraktelig.

Derfor har jeg laget disse tre rundene med EFT hvor du banker lett på punktene mens du sier høyt utsagnene du finner her. Du kan fint lage dine egne setninger som er mer tilpasset deg mens du banker. Når du banker så husk at du kan ikke gjøre noe feil så det er helt greit å bruke dine egne ord.

Før du starter så kjenn litt på hvordan ditt stress oppleves for deg og på en skala fra 0-10, hvor ligger ditt stress nivå?  Tapp så mange ganger at du kjenner dette nivået synker. Husk at øvelse gjør en mester, ingen øvelse skjer ingen ting.

Jeg håper du har nytte av å bruke noen minutter på disse EFT rundene. Bruk det så ofte du trenger eller hver dag i en periode.

Her er punktene du banker på.

EFT – STRESS.

Karatepunktet: Selv om jeg kjenner på det stresset som er i meg nå, så aksepterer jeg meg selv fullt og helt. Selv om jeg kjenner på dette stresset i min kropp, aksepterer jeg meg selv fullt og helt. Selv om jeg har et stress i meg aksepterer jeg meg selv fullt og helt.

  • Toppen av hodet: Jeg har dette indre stresset som gjør meg urolig og skaper kaos i meg.
  • Øyebryn: Det bor et stress dypt i meg som som påvirker mine tanker.
  • Utsiden av øyet: Dette stresset påvirker kroppen og sinnet mitt.
  • Under øyet: Gjør meg urolig og hindrer meg.
  • Under nese: Dette sinnet som skaper stresstanker og bekymringer.
  • Hake: Dette får meg til å bite tenner sammen og gir meg spente muskler.
  • Kragebein: Jeg har et indre stress i meg som påvirker meg på en negativ måte.
  • Under armen: Dette stresset virker som om det sitter nesten fast i kroppen og sinnet, holder meg fast i et grep.
  • Tommel: Som får meg til å stå litt fast og er en hindring for meg til å være fri til å leve i ro og harmoni.
  • Pekefinger: Er litt lei av denne følelsen dette gir meg.
  • Langfinger: Kan jo velge noe annet snart.
  • Lillefinger: Gi litt mer slipp.
  • PUST dypt og godt før neste runde:
  • Karatepunktet: Jeg har dette stresset som sitter i hele meg, gjør meg urolig .. dette stresset som kanskje handler om bekymringer  eller er det frykt.. det handler om noe fra før.
  • Toppen av hodet: Uansett hva det var er jeg er nå mer klar for å slippe alle grunner og årsaker til dette gamle.
  • Øyebryn: Det er bra for meg å øve meg på å slippe mitt stress. Det er trygt for meg å fri meg fra dette stresset som sitter i min kropp.
  • Utsiden av øyet: Jeg er velger å øve meg på å bli fri fra det som stresser meg fra min fortid, for øvelse gjør  en mester.
  • Under øyet: Jeg aksepterer alle grunner og årsaker til mitt stress og nå er jeg klar for å la det ligge der det hører hjemme, i fortiden.
  • Under nese: Det er godt for meg å gi slipp fra det gamle stresset.
  • Hake: Jeg er bra nok god nok på alle mulige måter.
  • Kragebein: Jeg er åpen og klar for å slippe stresset fra fortiden, jeg er klar for å oppleve mer ro i hele meg, fri fra dette gamle stresset.
  • Under armen: Jeg er klar for mer vekst og utvikling.
  • PUST dypt og godt før neste runde:
  • Karatepunktet: Uansett hva det handlet om, enten frykt eller bekymringer eller negative tanker, velger jeg å la det ligge, jeg trenger det ikke som før, jeg har ikke bruk for det som før.
  • Toppen av hodet: Jeg velger å gi slipp,.
  • Øyebryn: Det er så godt for hele mitt kroppsystem å la det ligge, bli fri fra stress er godt for meg.
  • Utsiden av øyet: Jeg velger en forandring, harmoni og fred i kropp og sinn er bedre for meg.
  • Under øyet: Det er godt for meg å kjenne meg rolig, harmonisk trygg i meg selv.
  • Under nese: Jeg kjenner mer ro og harmoni.
  • Hake: Jeg er bra nok, god nok.
  • Kragebein: Jeg tillater meg selv og bli fri fra stress og uro tanker, trenger det ikke lenger.
  • Under armen: Jeg har lov til å slippe dette stresset som har skapt kaos og uro for meg.
  • Tommel: Føler meg mer lett og glad fordi jeg øver meg på min forandring, fri fra stress.
  • Pekefinger: Det gir meg mer glede .
  • Langfinger: Jeg er god nok, bra nok.
  • Lillefinger: Jeg er så klar for å slippe det stresset som ikke lenger tjener noen hensikt for meg.
  • PUST.

 

Beste hilsen
Lisbeth Mikalsen
Oslo Hypnoterapi

 

blogg3

Ingen produkter

Facebook

X